Cursusaanbod

Introductie

  • Grafiekdatabases en -bibliotheken

Inzicht in grafiekgegevens

  • De grafiek als datastructuur
  • Hoekpunten (stippen) en randen (lijnen) gebruiken om real-world scenario's te modelleren

Graph Databases gebruiken om Graph-gegevens te modelleren, te behouden en te verwerken

  • Lokale grafiekalgoritmen/traversals
  • neo4j, OrientDB en Titan

Oefening: Grafiekgegevens modelleren met neo4j

  • Modellering van whiteboardgegevens

Voorbij grafiek Databases: Graph Computing

  • Inzicht in de eigenschappengrafiek
  • Grafiekmodellering van verschillende scenario's (softwaregrafiek, discussiegrafiek, conceptgrafiek)

Problemen in de echte wereld oplossen met Traversals

  • Algoritmische/gerichte wandeling over de grafiek
  • Bepalen van circulaire cependencies

Casestudy: Rangschikking van bijdragers aan discussies

  • Rangschikking op aantal en diepte van de bijgedragen discussies
  • Een opmerking over sentiment- en conceptanalyse

Graph Computing: Lokale toolkits voor grafieken in het geheugen

  • Grafiekanalyse en visualisatie
  • JUNG, NetworkX en iGraph

Oefening: Grafiekgegevens modelleren met NetworkX

  • NetworkX gebruiken om een complex systeem te modelleren

Graph Computing: Batchverwerking Graph Frameworks

  • Gebruikmaken van Hadoop voor opslag (HDFS) en verwerking (MapReduce)
  • Overzicht van iteratieve algoritmen
  • Hama, Giraph en GraphLab

Graph Computing: Grafiek-parallelle berekening

  • ETL, verkennende analyse en iteratieve grafenberekening verenigen binnen één systeem
  • GraphX

Setup en installatie

  • Hadoop en Spark

GraphX Exploitanten

  • Eigendom, structureel, join, buurtaggregatie, caching en uncaching

Itereren met Pregel API

  • Argumenten doorgeven voor verzenden, ontvangen en berekenen

Een grafiek bouwen

  • Hoekpunten en randen gebruiken in een RDD of op schijf

Het ontwerpen van Scalabare algoritmen

  • GraphX Optimalisatie

Accessing aanvullende algoritmen

  • PageRank, Verbonden componenten, Driehoeken tellen

Oefening: Page Rank en Top Users

  • Grafiekgegevens opbouwen en verwerken met behulp van tekstbestanden als invoer

Implementeren in productie

Slotwoord

Vereisten

  • Een onderverdieping van Java programmering en kaders
  • Een algemeen begrip van Python is nuttig, maar niet vereist
  • Een algemeen begrip van databaseconcepten

Audiëntie

  • Ontwikkelaars
 28 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (2)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën