Cursusaanbod

Introductie

Eenvoudige berekeningen

  • Octaaf starten, Octaaf als rekenmachine, ingebouwde functies

De Octave-omgeving

  • Benoemde variabelen, getallen en opmaak, getalweergave en nauwkeurigheid, laden en opslaan van gegevens 

Arrays en vectoren

  • Elementen extraheren uit een vector, vectorwiskunde

Grafieken plotten

  • Verbeteren van de presentatie, meerdere grafieken en figuren, opslaan en printen van cijfers

Octaaf programmeren I: Script-bestanden

  • Het maken en bewerken van een script, het uitvoeren en debuggen van scripts,

Controle-instructies

  • Als het anders is, wissel dan, voor, terwijl

Octaaf programmeren II: Functies

Matrices en vectoren

  • Matrix, de transponeeroperator, functies voor het maken van matrixen, het bouwen van samengestelde matrices, matrices als tabellen, het extraheren van stukjes matrices, basismatrixfuncties

Lineaire en niet-lineaire vergelijkingen

Meer grafieken

  • Meerdere grafieken in één venster plaatsen, 3D-plots, het gezichtspunt wijzigen, oppervlakken, afbeeldingen en films plotten,

 Eigenvectoren en de ontleding van enkelvoudige waarden

 Complexe getallen

  • Plotten van complexe getallen,

 Statistics en gegevensverwerking

 GUI-ontwikkeling

Vereisten

  • Basisconcept van wiskundige kennis op bachelorniveau, zoals lineaire algebra, waarschijnlijkheidstheorie en statistiek, evenals matrix
  • Basisbewerkingen op de computer
  • Bij voorkeur basisconcept van een andere programmeertaal op hoog niveau , zoals C, PASCAL, FORTRAN of BASIC, maar niet essentieel
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën