Cursusaanbod
De noodzaak van objectgeoriënteerd programmeren
-
Een poging om de echte wereld weer te geven in het programmeren
-
Begin en de evolutie van objectgeoriënteerd programmeren
-
Programowanie obiektowe in termen van de KISS- en DRY-regels
Klassen en objecten
-
Ideeën en entiteiten in Plato's filosofie
-
De rol van klassen
-
Klassen voltooien met objecten
-
Statische klassen, eigenschappen en methoden
Naamgevings- en coderingsconventies
-
Naamgeving van klassen
-
Naamgeving van eigenschappen en methoden
-
Pakketten en mappen een naam geven
-
Overige conventies
Klassenstructuur
-
Eigenschappen/velden als beschrijving van de status van een object
-
Accessoires
-
Methoden als de implementatie van functionaliteit
Modellering en grafische weergave van klassen
- Analyse van de behoeften
- Modelleren van de structuur van klassen en relaties
- Bedrijfsobjecten beschrijven
- EER-diagrammen
- Klasse diagram UML
Objectgeoriënteerde programmeerparadigma's
-
Het concept van paradigma
-
Encapsulation
-
Abstract
-
Erfenis
-
Polymorfisme
Ontwerp en implementatie van de abstractielaag
-
Abstracte lessen
-
Interfaces
-
Eigenschappen -Eigenschappen
-
Geneste sluitingen
-
Generieke klassen
Objecten maken
-
Manieren om objecten te maken
-
Rol van de constructeur
-
Fabrieks patroon
Afhankelijkheden van klassen
-
Aggregatie
-
Compositie
-
Rozdział zależności - Ontkoppeling
-
Afhankelijkheidsinjectie, DIC-containers
-
Bemiddelaar Sjabloon
Organisatie van de code
-
Herbruikbaar codeontwerp
-
Mappenstructuur
-
Naamruimten, pakketten, modules
Programowanie obiektowe en prestaties
-
Opslagreservering voor objecten
-
Vuilnisman
-
Expliciete verwijdering van objecten, destructors
-
Werken met referenties
Mechanisme van reflectie
-
Gebied toepassen reflectie
-
Informatie verkrijgen over klassen en objecten
-
Het belang van reflectie bij het documenteren en testen van software
Foutafhandeling
-
Mogelijke modellen voor foutafhandeling
-
Objectgeoriënteerd foutafhandelingsmodel
-
De rol van uitzonderingen en de uitzonderingsklasse, werp- en vanguitzonderingen
-
Try-catch-final blok, een blok nesten
Objectgeoriënteerd programmeren anti-patronen
-
Buitensporige klassenverantwoordelijkheid, het delegatiepatroon
-
Sterke afhankelijkheden
-
Singleton en mogelijke problemen
-
Bloedarm domeinmodel
-
Andere anti-patronen
Vereisten
Deelnemers aan de training moeten basiskennis hebben van programmeren.
Testimonials (3)
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Cursus - Groovy Programming
Formatrice qui s'adapte parfaitement aux besoins, bonne préparation, grande disponibilité. Les exercices pratiques qui permettent d'utiliser directement du code en production. La possibilité d'exposer des bonne pratiques et de "valider" ou non des méthodologies utilisées.
Michel Vandermaelen - Police Judiciaire Federale de Liege
Cursus - Javascript And Ajax
Goede voorbeelden, focus op het meest bruikbare materiaal
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Cursus - Object Oriented Programming with C++
Automatisch vertaald