Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Invoering
- Wat is programmeren en waarom zou zijn aandacht moeten besteden
- Geschiedenis van programmeren
- Mogelijkheid om taken te automatiseren met behulp van de software
- De rol van de programmeur en de computer in de onderneming
- Programming vandaag de dag de ontwikkeling van de huidige markttrends
- Declaratieve en imperatieve programmering. Hoe of wat?
- Turing-machine
- Consolidatie, compilatie en interpretatie "on the fly".
Herinneringsvraagstukken over logica en Booleaanse algebra
- predicaten
- logische zinnen
- tautologieën
- Booleaanse algebra
Het eerste programma
- structureel
- functioneel
- voorwerp
- En hoe anders?
Eenvoudige typen
- Vertegenwoordiging van snaren
- gehele getallen
- Getallen met drijvende komma
- Booleaans
- Typ Nul
- Een blanco of niet-geïnitialiseerd
- Sterk en zwak typen
Data structuren
- Begrippen FIFO en FILO
- Stapels
- Wachtrijen
- Arrays en lijsten declareren
- Indexering
- Kaarten
- Opnames
- Bomen
Exploitanten
- Toewijzingsoperatoren.
- Rekenkundige operatoren.
- vergelijking Operators
- En een vergelijking van de waarden in verschillende talen
- Bitsgewijs
- Aaneenschakeling
- Operatoren voor verhogen en verlagen
- De meest voorkomende fouten
Controle van het programma
- De if, if else-instructies
- Gonaar instructies, bespreek de toepassingsproblemen.
- De schakelaar
- De for-lus, for-in
- De while-lus, do-while
- foreach lus
- Lus stoppen
Een herbruikbare code maken
- Functioneel Programming
- Object-Oriented Programming
Functionele programmeerparadigma's
- Wat is de functie van
- Functie en procedure
- Grondbeginselen van lambdarekening
- Functieargumenten
- Waarden retourneren
- Functioneert als argumenten
- Anonieme functies
- Sluitingen
- Herhaling
De paradigma's van objectgeoriënteerd programmeren
- Vertegenwoordiging van entiteiten uit de echte wereldentiteiten in de filosofie, ontologie
- Beslissen waar u bezwaar tegen wilt maken, of andere vormen van bezwaar
- Verklaring van klassen
- Instanties van klassen maken
- Velden, een toestand van het object
- Methoden, als het gedrag van een object
- abstractie
- Inkapseling
- Erfenis
- polymorfisme
- Associatie en aggregatie
- Delegatie en scheiding van relaties tussen objecten
- Modules, pakketten en bibliotheken
- API voor delen
- Het modelleren van het systeem als klassen en objecten
- Relaties tussen klassen beschrijven en programmeren
- Programma vanuit een zakelijk perspectief
Good programmeerpraktijk
- Valkuilen en veel voorkomende fouten
- Code op hoog niveau bij de interpretatie van low-level
- Code-optimalisatie
- KISS-principe
- DRY-principe
- Principe Slechter is beter
- Scheiding abstractie van implementatie
- Methoden voor het detecteren van logische programma's voor foutdetectie
- Conventies godowania
- Commentaar geven op de code
- Softwarestatistieken
Overzicht van deze technologieën en talen
- Het toepassingsgebied van deze talen
- De belangrijkste kenmerken van taal
- Vooruitzichten voor ontwikkeling
- De toekomstige ontwikkelingsrichting: algoritmisch, optimalisatie van code, implementatie van patronen, ontwerppatronen, architecturale patronen, analytische standaarden
- Vermindering van de controlestructuur - het gebruik van kunstmatige intelligentie en geautomatiseerde besluitvorming
- Welk platform kiezen? Individuele consultaties
35 Uren