Cursusaanbod

Module 1

Inleiding tot Data Science en toepassingen in Marketing

  • Overzicht van analyses: type analyse: voorspellend, prescriptief, inferentieel
  • Analytics-praktijk in Marketing
  • Gebruik van Big Data en verschillende technologieën - Inleiding

module2

Marketing in een digitale wereld

  • Inleiding tot Digital Marketing
  • Online Advertising - Introductie
  • Search Motoroptimalisatie (SEO) – Google casestudy
  • Social Media Marketing: Tips en geheimen – Voorbeeld van Facebook, Twitter

module3

Verkennend Data Analysis & Statistische modellering

  • Gegevenspresentatie en -visualisatie – De Business gegevens begrijpen met behulp van histogram, cirkeldiagram, staafdiagram, spreidingsdiagram – Snelle gevolgtrekking – Gebruik van Python
  • Basisstatistische modellering – Trend, seizoensinvloeden, clustering, classificaties (alleen basisprincipes, ander algoritme en gebruik, geen details) – Kant-en-klare code in Python
  • Marktmandanalyse (MBA) - Casestudy met behulp van associatieregels, ondersteuning, vertrouwen, lift

module4

Marketing Analyse I

  • Inleiding tot Marketing Proces – Casestudy
  • Gegevens gebruiken om de strategie te verbeteren Marketing.
  • Meten van merkactiva, snapple en merkwaarde – merkpositionering
  • Textmining voor Marketing – Basisprincipes van tekstmining – Casestudy voor Social Media Marketing

module5

Marketing Analyse II

  • Customer Lifetime Value (CLV) met berekening – Casestudy van CLV voor zakelijke beslissingen
  • Case en effect meten door middel van experimenten – Case Study
  • Geprojecteerde lift berekenen
  • Data Science in Online Advertising – Klikfrequentieconversie, Websiteanalyse

module6

Basisprincipes van regressie

  • Wat regressie onthult en basis Statistics (niet veel details over wiskunde)
  • Regressieresultaten interpreteren – met casestudy met behulp van Python
  • Log-Log-modellen begrijpen – met casestudy met behulp van Python
  • Marketing Mixmodellen – Casestudy met behulp van Python

Module 7

Classificatie en clustering

  • Basisprincipes van classificatie en clustering – Gebruik; Vermelding van algoritmen
  • De resultaten interpreteren – Python Programma's met output
  • Klanttargeting met behulp van classificatie en clustering – casestudy
  • Business Strategieverbetering – Voorbeeld van Email Marketing, Promoties
  • Behoefte aan Big Data technologieën voor classificatie en clustering

Module 8

Tijdreeksanalyse

  • Trend en seizoensinvloeden – Gebruik van Python gedreven casestudy's - visualisaties
  • Verschillende tijdreekstechnieken – AR en MA
  • Tijdreeksmodellen – ARMA, ARIMA, ARIMAX (gebruik en voorbeelden met Python) – Case Study
  • Tijdreeksvoorspelling voor campagne Marketing.

Module 9

Aanbevelingsmotor

  • Personalisatie en Business Strategie
  • Verschillende soorten gepersonaliseerde aanbevelingen – collaboratief, op inhoud gebaseerd
  • Verschillende algoritmen voor de aanbevelingsengine – gebruikergestuurd, itemgestuurd, hybride, Matrix factorisatie (alleen vermelding en gebruik van de algoritmen zonder Mathematica details)
  • Aanbevelingsstatistieken voor incrementele inkomsten – gedetailleerde casestudy

Module 10

Verkoop maximaliseren met Data Science

  • Basisprincipes van optimalisatietechniek en het gebruik ervan
  • Voorraadoptimalisatie – Casestudy
  • ROI verhogen met Data Science
  • Lean Analyse – Opstartversneller

Module 11

Data Science in Prijzen & Promotie I

  • Prijzen – De wetenschap van winstgevende groei
  • Vraag Forecasting Technieken - Modelleer en schat de structuur van prijs-respons-vraagcurven
  • Prijsbeslissing – Hoe u de prijsbeslissing kunt optimaliseren – Casestudy met behulp van Python
  • Promotieanalyse – Basislijnberekening en handelspromotiemodel
  • Promotie gebruiken voor een betere strategie - Specificatie van verkoopmodellen - Multiplicatief model

Module 12

Data Science in Prijzen en promotie II

  • Inkomsten Management - Hoe bederfelijke hulpbronnen beheren met meerdere marktsegmenten
  • Productbundeling – Snel- en langzaam bewegende producten – Casestudy met Python
  • Prijzen van bederfelijke Goods en diensten - luchtvaartmaatschappij & Hotelprijzen - Vermelding van stochastische modellen
  • Promotiestatistieken – traditioneel en sociaal

Vereisten

Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze cursus deel te nemen.

 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën