Cursusaanbod

Inleiding en overzicht van ISO/IEC 20000

  • Inleiding tot IT-servicemanagement en ISO/IEC 20000
  • Sleutelconcepten en principes van ITSM
  • Overzicht van de ISO/IEC 20000-normstructuur en sleutelclausules
  • Vergelijking met andere frameworks (bijv. ITIL)
  • De rol van ISO/IEC 20000 bij continue verbetering

ISO/IEC 20000 Auditprincipes en planning

  • Inzicht in het auditproces: soorten audits, reikwijdte en criteria
  • Rollen en verantwoordelijkheden van een lead auditor
  • De auditlevenscyclus: planning, voorbereiding en uitvoering
  • Risicogebaseerde auditaanpak
  • Ontwikkelen van een auditplan en opstellen van een checklist

Uitvoeren van de audit

  • Het houden van openingsvergaderingen en het stellen van auditverwachtingen
  • Interviewtechnieken en het verzamelen van objectief bewijs
  • Het beheren van de dynamiek van het auditteam en het waarborgen van de integriteit van het auditspoor
  • Identificeren en documenteren van non-conformiteiten

Rapportering en opvolging

  • Opstellen van het auditrapport: essentiële onderdelen en best practices
  • Communiceren van bevindingen naar het management
  • Corrigerende maatregelen en follow-upproces voor non-conformiteiten
  • Het houden van afsluitende vergaderingen en het afsluiten van de audit

Certificeringsproces en examenvoorbereiding

  • Overzicht van het certificeringsproces voor ISO/IEC 20000
  • Een auditprogramma en auditschema beheren
  • Professioneel gedrag en ethiek voor auditors
  • Herhaling van belangrijke onderwerpen en voorbeeldexamenvragen
  • Proefexamen en feedbacksessie

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basiskennis van IT service management (ITIL of vergelijkbaar framework)
  • Inzicht in managementsystemen

Audiëntie

  • IT-professionals
  • IT-consultants en -managers
  • Kwaliteitsvolle vakmensen
 35 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën