Cursusaanbod

Introductie

De tools instellen voor Kotlin

  • De opdrachtregelhulpmiddelen gebruiken
  • De JDK installeren voor Kotlin
  • De IDE installeren en instellen: IntelliJ
  • De plug-ins installeren

Aan de slag met Kotlin en de syntaxis Kotlin

  • Het leren van de Kotlin architectuur
  • De Kotlin syntaxis leren
  • De belangrijkste kenmerken van Kotlin gebruiken

Object-Oriented Programming met Kotlin

  • Overzicht van Programming met objecten
  • Een klas maken
  • Methoden toevoegen aan klassen
  • Basisconstructeurs definiëren
  • Benoemde parameters en standaardwaarden gebruiken
  • Open klassen gebruiken om overerving toe te staan
  • Abstracte klassen gebruiken
  • Interfaces maken en gebruiken
  • Bediening overschrijven
  • Gegevensklassen maken
  • Singletons en begeleidende objecten gebruiken
  • Opsommingen gebruiken
  • Klassen groeperen in pakketten
  • Importeren gebruiken
  • Het verbergen van informatie implementeren
  • Getters en Setters gebruiken
  • Zichtbaarheidsmodifiers implementeren
  • Inzicht in generieke geneesmiddelen
  • Implementatie van een generieke stack
  • Algemene functies gebruiken

Android App-ontwikkeling met behulp van Kotlin

  • Het opzetten van de tools voor Android ontwikkeling
    • Android Studio installeren
    • Een nieuw project starten
    • De emulator instellen
    • De bibliotheek instellen
  • Opzetten Kotlin in Android
  • Werken met de Hello Android Framework en Android SDK Tools
  • Een Android-app ontwikkelen met Kotlin
    • ListActivity en ListView gebruiken
    • Intenties en intentiefilters gebruiken
    • Werken met aangepaste weergaven
    • Lay-outmanagers gebruiken
    • Afhandeling Web Services en API's
    • Omgaan met Android Services
    • Werken met SQLite Database
    • Inhoudsproviders gebruiken
    • Adapters schrijven
    • Dialoogvensters en waarschuwingen implementeren (pop-ups)
    • Uw gebruikersinterface ontwerpen
      • Opties en contextmenu's
      • WebView
    • Uitvoering van Android kennisgevingen
  • Een aangepaste responsieve Android-app bouwen met Kotlin
  • Uw Android applicatie publiceren in Google PlayStore

iOS App-ontwikkeling met behulp van Kotlin

  • Overzicht van de functies en architectuur van XCode 9
  • Overzicht van Swift 4 functies en architectuur
  • Vergelijking van overeenkomsten en verschillen van Kotlin en Swift
    • Algemeen
    • Arrays
    • Woordenboeken
  • Werken met Web Services
  • Presteren Data Management
  • Werken met variabelen, constanten en Swift gegevenstypen
  • De iOS gebruikerservaring optimaliseren door middel van UX- en UI-ontwerp
  • Gebruikersinteractie toevoegen voor een betere gebruikerservaring
  • Prestaties optimaliseren
  • Fouten opsporen in een iOS-app
  • Een aangepaste responsieve iOS-app bouwen met Kotlin
  • Uw iOS-applicatie publiceren in de Apple AppStore

Probleemoplossing

Samenvatting en conclusie

Vereisten

  • Ervaring met programmeren in Java
  • Basiservaring of bekendheid met Android-ontwikkeling
  • Ervaring met Swift programmeren
 35 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën