Servant Leadership Training Cursus
Servant leadership is een op mensen gerichte benadering van leiderschap die de groei en het welzijn van teamleden prioriteert. Het richt zich op leiderschap door dienstbaarheid, het opbouwen van vertrouwen en het empoweren van individuen om collectieve doelen te bereiken.
Deze door een instructeur geleide, live training (online of op locatie) is bedoeld voor leiders en managers die praktische vaardigheden in servant leadership willen ontwikkelen, team betrokkenheid willen bevorderen en een cultuur van samenwerking en vertrouwen willen creëren.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- De principes en filosofie van servant leadership te begrijpen.
- Belangrijke vaardigheden op het gebied van servant leadership te ontwikkelen, waaronder empathie, actief luisteren en samenwerking.
- Servant leadership-praktijken toe te passen om de prestaties en motivatie van het team te verbeteren.
- Een cultuur van vertrouwen en empowerment binnen hun organisatie op te bouwen.
Cursusformaat
- Interactieve lezing en discussie.
- Veel oefeningen en praktijk.
- Praktische implementatie in een live-lab omgeving.
Cursusaanpassingsmogelijkheden
- Neem contact met ons op om een aangepaste training voor deze cursus aan te vragen.
Cursusaanbod
Introductie tot Servant Leadership
- Definitie en filosofie van servant leiderschap
- Traditioneel leiderschap versus servant leiderschap
- Voordelen van servant leiderschap in moderne organisaties
Kernprincipes van Servant Leadership
- Empathie en actief luisteren
- Vertrouwen en samenwerking opbouwen
- Groei en ontwikkeling van teamleden stimuleren
Een Servant Leadership Mindset Ontwikkelen
- Zelfbewustzijn en persoonlijke reflectie
- Oefenen in nederigheid en authenticiteit
- Leiden door het goede voorbeeld te geven en gewenst gedrag modelleren
Praktijken en Strategieën voor Servant Leiders
- Open communicatie en feedback aanmoedigen
- Teamautonomie en besluitvorming ondersteunen
- Mentoring en coaching voor continue groei
Een Cultuur van Vertrouwen en Collaboration Opbouwen
- Een veilige en inclusieve omgeving creëren
- Individuen in staat stellen eigenaarschap te nemen over taken
- Teamprestaties en mijlpalen vieren
Servant Leadership Implementeren op de Werkplek
- Uitdagingen en weerstand tegen verandering identificeren
- Servant leiderschap integreren in dagelijkse praktijken
- De impact van servant leiderschap op teamresultaten meten
Casestudies en Real-World Toepassingen
- Succesvolle servant leiderschapspraktijken analyseren
- Leren van real-world servant leiderschap voorbeelden
- Persoonlijke actieplannen ontwikkelen voor leiderschapsgroei
Samenvatting en Volgende Stappen
Vereisten
- Basiskennis van leiderschapsconcepten
- Ervaring in teammanagement of toezichthoudende functies
Doelgroep
- Teamleiders die hun leiderschapsstijl willen verbeteren
- Managers die hun teams willen empoweren en ontwikkelen
- Organisatieleiders die een collaboratieve werkomgeving bevorderen
Voor open trainingen is een minimum aantal van 5 deelnemers vereist
Servant Leadership Training Cursus - Booking
Servant Leadership Training Cursus - Enquiry
Servant Leadership - Consultancyaanvraag
Consultancyaanvraag
Testimonials (4)
Explains well the topic.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Cursus - Leadership 101
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.
Jacob Tan - Singapore Management University
Cursus - Leadership Development for Engineers
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Cursus - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
I generally was benefit from the interaction and flexibility.
Olivier Pugliesi-Conti
Cursus - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Voorlopige Aankomende Cursussen
Gerelateerde cursussen
Leadership 101
7 UrenDit door een instructeur geleide live training in België (online of op locatie) is gericht op beginnende professionals of aspirerende leiders die de kernconcepten en praktijken van effectief leiderschap willen begrijpen.
Na afloop van deze training zullen de deelnemers in staat zijn:
- Het verschil tussen leiderschap en management te begrijpen.
- Kerncompetenties en stijlen van leiderschap identificeren en ontwikkelen.
- Betekenisvolle doelen stellen en deze effectief communiceren.
- Vertrouwen opbouwen en anderen beïnvloeden door middel van effectieve communicatie.
Advanced Personal Leadership
14 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of op locatie) is bedoeld voor executives en senior professionals die dieper inzicht willen krijgen in hun leiderschapsstijlen, Korn Ferry Leadership Assessments willen benutten en actiegerichte strategieën willen ontwikkelen voor leiderschapsaanpassingsvermogen en teamprestaties.
Aan het einde van deze training kunnen deelnemers:
- Hun organisatiecontext en de invloed ervan op leiderschapseffectiviteit analyseren.
- Het scala aan gebruikte leiderschapsstijlen en hun impact beoordelen.
- Evalueren hoe leiderschapsbenaderingen teambetrokkenheid, dynamiek en prestaties beïnvloeden.
- Feedback van leiderschapsassessments toepassen om sterke punten en groeigebieden te identificeren.
- Een causaal model gebruiken om leiderschapsgedrag en de directe impact op de werksfeer te onderzoeken.
- Actiegerichte strategieën ontwikkelen om leiderschapsaanpassingsvermogen en teamprestaties te verbeteren.
Advisory & Leadership Skills
14 UrenDit instructor-geleide live-training in België (online of op locatie) is een onderdeel van de vaardighedenset Data Scientist (Domein: Advies en Leadership) en is gericht op professionals die zich willen ontwikkelen in impactvolle communicatieve, probleemoplossende en leiderschapsvaardigheden om succesvol te zijn in data science of analytische teams.
Na deze training kunnen de deelnemers:
- Gestructureerde probleemoplossingstechnieken en root cause analysis toevoegen aan hun repertoire.
- Inzichten effectief communiceren door middel van impactvolle verhalenvertelling en visualisatie.
- Veranderingen leiden en stakeholders met overtuiging beïnvloeden.
- Datagerelateerde projecten beheren gebruikmakend van een heldere en praktische kaderstructuur.
Coaching Skills
7 UrenAudiëntie
Medewerkers die volledig voorbereid moeten zijn om coachingsessies van hoge kwaliteit te leveren
- Aan individuele leden van hun eigen personeel
- Aan hun teams
- Aan individuen die niet direct verbonden zijn met hun eigen teams, maar die hun onafhankelijke – en niet-oordelende – inbreng zouden waarderen
Opzet van de cursus
Een combinatie van:
- Gefaciliteerde discussies
- Coachingsessies delegeren – met volledige feedback
Aan het einde van de cursus kunnen de deelnemers:
- Definieer "Coaching" en leg in detail uit hoe Coaching kan worden gebruikt om individuele en teamprestaties te verbeteren - met name het gebruik ervan om de redenen achter (en het corrigeren van) ondermaatse prestaties te begrijpen
- Leveren van zinvolle coachingsessies
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
14 UrenPubliek
Medewerkers die volledig op de hoogte moeten zijn van de problemen rondom communicatie en beïnvloeding:
- Hun collega's
- Hun bazen
- Hun interne en externe klanten en stakeholders
Formaat van de cursus
De cursus zal een zeer interactieve combinatie zijn van:
- Facilitated Discussions
- Diapresentaties
- Oefeningen en case studies
Aan het einde van de cursus kunnen afgevaardigden:
- Waardeer de noodzaak om hun eigen gedrag te beheren voordat ze het gedrag van anderen kunnen beïnvloeden
- Begrijp de sterke en zwakke punten van de verschillende beschikbare communicatiemedia
- Beheer hun interne en externe klanten en stakeholders
- Leg uit hoe om te gaan met de moeilijke situaties die ze op kantoor kunnen tegenkomen
Innovative Leadership through Design Thinking
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of ter plaatse) is gericht op leiders op beginnersniveau en HR-professionals die methodologieën willen leren en toepassen Design Thinking om innovatie te bevorderen, probleemoplossend vermogen te verbeteren en teams effectief te betrekken.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Rust deelnemers uit met tools en methodologieën om innovatie en teambetrokkenheid te bevorderen.
- Ontwikkel vaardigheden op het gebied van empathie, ideevorming en prototyping voor het oplossen van complexe uitdagingen.
- Pas Design Thinking-principes toe op leiderschaps- en HR-scenario's.
- Bevorder een cultuur van innovatie binnen technische teams.
Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
7 UrenAan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Ontwikkel een sterker idee over de verschillende benaderingen van hedendaagse onderwijsoverdracht.
- In staat om de huidige levering te koppelen aan nieuwe en frisse benaderingen in het leeraanbod.
- Bedenk een adaptief en proactief curriculum dat digitalisering en al zijn voordelen maximaliseert.
- Leid de organisatie in de toepassing van digitale transformatie naar leren
Opzet van de cursus
- Training onder leiding van een instructeur door middel van online levering
- Interactieve planning met outputs
- Digitale ijsbrekers
- Cursus werkt
DZM – delegating tasks and motivating employees
14 UrenHet delegeren van taken en het motiveren van medewerkers zijn belangrijke vaardigheden voor effectief teammanagement. Het bestaat uit het begrijpen van de competenties van werknemers, het duidelijk definiëren van verwachtingen met gelijktijdig vertrouwen en delegatie van verantwoordelijkheid. Controleer regelmatig de voortgang en geef constructieve feedback om uw medewerkers te motiveren: Erken prestaties: Publieke en private waardering van de successen van werknemers versterkt de motivatie om te blijven werken. Door medewerkers te betrekken bij besluitvormingsprocessen krijgen ze het gevoel een belangrijke rol in het bedrijf te spelen. Een organisatiecultuur die respect, ondersteuning en balans tussen werk en privéleven bevordert, motiveert werknemers om beter te presteren. Handel in overeenstemming met de waarden en verwachtingen die u aan uw werknemers stelt om hen te inspireren tot handelen. Het effectief delegeren van taken en het motiveren van medewerkers vereist flexibiliteit, empathie en voortdurende aanpassing aan de behoeften van het team. Het ondersteunen van medewerkers, het begrijpen van hun motivatie en het ontwikkelen van hun vaardigheden zijn sleutelelementen van succes op dit gebied.
Enneagram for Organizational Excellence (OE) Leadership
7 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of op locatie) is bedoeld voor managers van gemiddeld niveau die Enneagram-inzichten willen toepassen om leiderschapsvaardigheden te verbeteren, de teamdynamiek te verbeteren en het succes van de organisatie te stimuleren.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Krijg een solide basis in het Enneagramsysteem, inclusief de negen persoonlijkheidstypen, vleugels, ontwikkelingsniveaus en intelligentiecentra.
- Gebruik het Enneagram om het persoonlijkheidstype te verkennen en te identificeren, inclusief sterke en zwakke punten en groeimogelijkheden.
- Begrijp teamleden beter, verbeter de communicatie, los conflicten op en bevorder een collaboratieve teamomgeving.
- Breng team- en organisatiedoelen op één lijn, beheer verandering effectief en cultiveer een innovatieve en adaptieve organisatiecultuur.
Feedforward: A New Approach to Leadership Communication
7 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of ter plaatse) is gericht op leiders en managers op beginnersniveau die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren door middel van de Feedforward-aanpak, gericht op het geven van toekomstgerichte, groeigerichte feedback voor effectieve teamontwikkeling.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Begrijp het concept van Feedforward en de voordelen ervan ten opzichte van traditionele feedback.
- Ontwikkel de vaardigheden om toekomstgerichte, constructieve input te leveren die de groei van het team bevordert.
- Leer technieken om open dialogen op te bouwen en actief te luisteren voor een betere teambetrokkenheid.
- Bevorder een cultuur die continue verbetering ondersteunt door middel van Feedforward-praktijken.
Leadership Development for Engineers
14 UrenDeze door een instructeur geleide, live training (ter plaatse of op afstand) is gericht op technische leiders en ingenieurs die hun leiderschapsvaardigheden willen analyseren, beheren en ontwikkelen.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn hun sterke punten te benutten, waarden toe te passen, stress te beheersen, problemen op te lossen en een ontwikkelingsplan op te stellen om een effectief technisch leider te zijn.
Leadership and Strategic Execution for Product Owners and Managers
14 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of ter plaatse) is gericht op productmanagers op gemiddeld niveau die willen leren strategische doelen af te stemmen op operationele projecten, terwijl ze leiderschapstechnieken beheersen om effectief cross-functionele teams te leiden.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Versterk het leiderschap en het besluitvormingsvermogen.
- Verbeter strategische plannings- en uitvoeringsvaardigheden.
- Ontwikkel expertise op het gebied van projectmanagement voor effectieve projectoplevering.
- Ontwikkel vaardigheden die specifiek zijn voor producteigendom, gericht op projecten in het bankwezen en de financiële sector.
- Leer strategische doelstellingen in evenwicht te brengen met operationele projectdoelen.
Leadership in the new economy
21 UrenAan het einde van de cursus moeten de deelnemers in staat zijn om:
- Verwerf inzicht in zelfbeheersing als basis voor inspirerende leiders
- Hun uitvoeringscapaciteiten versterken en ondersteunen en bijdragen aan het creëren van een high-performance cultuur
- Leiding geven aan culturele transformatie- en veranderingsprocessen in hun respectievelijke invloedsgebieden met behulp van emotionele intelligentie en tools voor verandermanagement
Methodologie:
- Lezing
- Workshops
- Video tonen
- Rollenspel
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 UrenOverzicht
Deze 5-daagse cursus zal delegaten helpen hun strategische denken, planning en managementvaardigheden te ontwikkelen, met inbegrip van de tactische en operationele vereisten voor een succesvolle implementatie in een bankomgeving. De cursus zal de moeilijke kwesties van conflictbeheer, verandering te beheren, wat een goede leider maakt en hoe een team te motiveren. Met behulp van interactieve case studies, evenals sector examens, zullen delegaten worden aangemoedigd om ervaringen en uitdagingen te delen om praktische en werkgericht oplossingen te helpen opbouwen die ze terug kunnen nemen en daadwerkelijk kunnen gebruiken.
Het belangrijkste doel van het programma is om de managers uit te rusten met de vaardigheden om de zakelijke omgeving te scannen om winstgevende zakelijke kansen te ontdekken, evenals strategieën te ontwikkelen om een concurrerende voordeel te krijgen in een steeds meer concurrerende zakelijke omgeving. Onder andere zal het programma ook inzicht geven in leiderschap de beste praktijken en gedragingen die de capaciteit van de managers te versterken om de complexiteiten en onzekerheden van het beheren van een hoge prestaties financiële instelling te beheren.
Leren doelen
Na deelname aan deze cursus zullen delegaten in staat zijn om:
- Beschrijf de belangrijkste problemen die een grote bank geconfronteerd wordt;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen voor organisatorische ontwikkelingsplanning;
- Analyse van de huidige bedrijfsomgeving en invloeden die de organisatie beïnvloeden;
- Analyse van de middelen binnen en buiten de organisatie;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen van het beheer van de strategie en het in het bedrijfsplan te plaatsen;
- Evalueer de alternatieve ontwikkelingsstrategieën om de(s) die het meest geschikt is voor de behoeften van het bedrijf aan te bevelen.
- een dieper begrip van strategische ontwikkelingsplannen toepassen;
- objectief bespreken de risico's, voordelen en kosten die bij de implementatie van de nieuwe strategie, met inbegrip van het beheer van conflicten in een team, bijdragen;
- Definitie van benaderingen voor het beheren van de geïdentificeerde risico's;
- Analyseer de mogelijke gevolgen voor zijn bedrijf (bovendien positief en negatief) die voortvloeien uit de implementatie van de nieuwe strategie;
- Het ontwerpen van beleid, systemen en processen om de opkomende strategische plannen met succes uit te voeren;
- Bescherm de belangrijkste stappen in veranderingshandeling
Wie moet wachten
- Product / Service Managers
- Nieuw benoemde en gevestigde managers en teamleiders
- Hoofd van Operaties
- Senior Bankmanagers
- Human Resource Managers
- Operatie Managers
- Marketing De managers
Methodologie De cursus bestaat uit gefaciliteerde workshops, aangevuld met casestudies die voortvloeien uit een combinatie van gepubliceerde werkelijke voorbeelden en/of praktische ervaring. Er zullen ook mogelijkheden zijn voor deelnemers om in kleine groepen te werken om ideeën en strategieën te synthesiseren en het materiaal in de context van hun eigen organisaties/afdelingen toe te passen. Open forum discussie zal ook een sleutelelement zijn.
Stakeholder engagement and management – budowanie systemu wsparcia dla projektu
14 UrenHet doel van de training is om de competenties die nodig zijn om bedrijfsdoelstellingen te bereiken, zowel op het gebied van individueel als in teamverband te herzien en te verbeteren, met name door het verwerven van vaardigheden door de deelnemers zoals: - Het opbouwen van een effectieve stijl van communiceren met anderen - Praktische diagnose van communicatiebarrières en technieken om het optreden ervan actief te voorkomen - Het vermogen om effectief invloed en overtuigingskracht uit te oefenen - Het veranderen van de eigen houding en het modelleren van constructief gedrag (bijv. assertieve houding)