Cursusaanbod

Inleiding tot AI in gaming

  • Overzicht van AI-toepassingen in games
  • Soorten AI-agenten: NPC's, strategische AI en meer
  • Sleutelconcepten in de ontwikkeling van game-AI

Besluitvormingssystemen

  • Implementatie van beslissingsbomen voor eenvoudige AI-logica
  • Eindige-toestandsmachines voor complex gedrag
  • Gedragsbomen en modulair AI-ontwerp

Pathfinding en navigatie

  • Pathfinding-algoritmen begrijpen
  • Implementatie van A*-algoritme voor in-game navigatie
  • Pathfinding optimaliseren voor grote kaarten

Reinforcement Learning in Spellen

  • Inleiding tot concepten voor versterkend leren
  • AI-agents trainen met behulp van Q-learning en diepe Q-netwerken
  • Ontwerpen van beloningsstructuren voor adaptief gedrag

AI-prestaties optimaliseren

  • Technieken voor real-time optimalisatie van AI-prestaties
  • Resources beheren en prioriteiten stellen voor AI-taken
  • Foutopsporing en probleemoplossing van AI-systemen

Geavanceerde AI-technieken

  • Procedurele contentgeneratie met AI
  • Gedrag van een speler simuleren
  • AI integreren met multiplayer gaming

Toekomstige trends in game-AI

  • AI en machine learning in gaming van de volgende generatie
  • Ethische overwegingen in game AI
  • AI-gestuurde storytelling en narratief ontwerp verkennen

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basiskennis van programmeerconcepten
  • Bekendheid met tools of frameworks voor game-ontwikkeling
  • Basiskennis van AI-principes

Audiëntie

  • Game-ontwikkelaars
  • AI-enthousiastelingen
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën