Market Forecasting Training Cursus
Audiëntie
Deze cursus is gemaakt voor analisten, voorspellers die prognoses willen introduceren of verbeteren die betrekking kunnen hebben op verkoopprognoses, economische prognoses, technologieprognoses, supply chain management en vraag- of aanbodprognoses.
Beschrijving
Deze cursus leidt deelnemers door een reeks methodologieën, kaders en algoritmen die nuttig zijn bij het kiezen van hoe de toekomst kan worden voorspeld op basis van historische gegevens.
Het maakt gebruik van standaardtools zoals Microsoft Excel of sommige Open Source-programma's (met name R-project).
De principes die in deze cursus worden behandeld, kunnen door elke software worden geïmplementeerd (bijv. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
Cursusaanbod
Problemen waarmee voorspellers worden geconfronteerd
- Planning van de klantvraag
- Onzekerheid bij beleggers
- Economische planning
- Seizoensgebonden veranderingen in vraag/gebruik
- Rollen van risico en onzekerheid
Methoden voor tijdreeksen
- Voortschrijdend gemiddelde
- Exponentiële afvlakking
- Extrapolatie
- Lineaire voorspelling
- Trendmatige schatting
- Groeicurve
Econometrische methoden (informele methoden)
- Regressieanalyse met behulp van lineaire regressie of niet-lineaire regressie
- Autoregressief voortschrijdend gemiddelde (ARMA)
- Autoregressief geïntegreerd voortschrijdend gemiddelde (ARIMA)
- Econometrie
Beoordelingsmethoden
- Enquêtes
- Delphi methode
- Scenario's maken
- Technologie voorspelling
- Voorspelling naar analogie
Simulatie en andere methoden
- Simulatie
- Voorspelling markt
- Probabilistische voorspelling en ensemblevoorspelling
- Voorspelling van referentieklasse
Vereisten
Good Excel of andere Spreadsheet kennis
Solide wiskunde en Statistics kennis
Voor open trainingen is een minimum aantal van 5 deelnemers vereist
Market Forecasting Training Cursus - Booking
Market Forecasting Training Cursus - Enquiry
Market Forecasting - Consultancyaanvraag
Consultancyaanvraag
Testimonials (3)
Mr Andrew easily understood and responded so well to participants' answers.
Junaidah Ahmad - GAS MALAYSIA DISTRIBUTION SDN BHD
Cursus - Market Forecasting
- I finally can implement the right analysis method to what I currently work on. - Discussion on general issues (worldwide) which is related to the training topic.
Lizawati Pati - GAS MALAYSIA DISTRIBUTION SDN BHD
Cursus - Market Forecasting
1.The presentation style of Mr. Andrew, engaging with the style of audience.
MUHAMMAD ZAID SALMAN - GAS MALAYSIA DISTRIBUTION SDN BHD
Cursus - Market Forecasting
Voorlopige Aankomende Cursussen
Gerelateerde cursussen
Balanced Scorecard
14 UrenDe training is ontworpen om iedereen te helpen die nadenkt over het implementeren of werken aan een evenwichtig scorecard project.
Corporate Social Responsibility Fundamentals
7 UrenKrijg inzicht en inzicht in de waarde van investeren in maatschappelijk verantwoord ondernemen, filantropie en duurzaamheid. Training wordt gegeven in een interactieve vorm en omvat een aantal casestudy's.
Forecasting with R
14 UrenDeze instructor-led, live training in België (online of onsite) is bedoeld voor data-analisten en zakelijke professionals op het middenniveau die tijdreeksprognoses willen uitvoeren en data-analyseworkflows willen automatiseren met R.
Aan het einde van deze training zijn deelnemers in staat om:
- de basisprincipes van voorspellende technieken in R te begrijpen.
- Exponential smoothing en ARIMA-modellen toe te passen voor tijdreeksanalyse.
- De ‘forecast’-pakket te gebruiken om nauwkeurige voorspellende modellen te genereren.
- Voorspellingswerkstromen voor bedrijfs- en onderzoeksapplicaties te automatiseren.
OneStream for Financial Analysts: Certification Preparation
14 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België (online of ter plaatse) is gericht op finance analisten op beginner niveau die willen leren hoe ze OneStream kunnen gebruiken voor financiële analyse, rapportage en datagestuurde decision-making, en zich willen voorbereiden op relevante OneStream-certificeringen.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
- De kernfunctionaliteiten van OneStream XF te begrijpen.
- De OneStream-interface en werkruimte te navigeren.
- Financiële gegevens te laden, transformeren en valideren.
- Financiële rapporten en dashboards te bouwen en te analyseren.
- De workflowautomatiseringsfuncties van OneStream te gebruiken voor financiële planning en consolidatie.
- Voorbereiden op OneStream-certificeringsexamens (bijv. OneStream Certified Professional - Financial Modeler (OCP-FM), OneStream Implementation Consultant, etc.).
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 UrenOverzicht
Deze 5-daagse cursus zal delegaten helpen hun strategische denken, planning en managementvaardigheden te ontwikkelen, met inbegrip van de tactische en operationele vereisten voor een succesvolle implementatie in een bankomgeving. De cursus zal de moeilijke kwesties van conflictbeheer, verandering te beheren, wat een goede leider maakt en hoe een team te motiveren. Met behulp van interactieve case studies, evenals sector examens, zullen delegaten worden aangemoedigd om ervaringen en uitdagingen te delen om praktische en werkgericht oplossingen te helpen opbouwen die ze terug kunnen nemen en daadwerkelijk kunnen gebruiken.
Het belangrijkste doel van het programma is om de managers uit te rusten met de vaardigheden om de zakelijke omgeving te scannen om winstgevende zakelijke kansen te ontdekken, evenals strategieën te ontwikkelen om een concurrerende voordeel te krijgen in een steeds meer concurrerende zakelijke omgeving. Onder andere zal het programma ook inzicht geven in leiderschap de beste praktijken en gedragingen die de capaciteit van de managers te versterken om de complexiteiten en onzekerheden van het beheren van een hoge prestaties financiële instelling te beheren.
Leren doelen
Na deelname aan deze cursus zullen delegaten in staat zijn om:
- Beschrijf de belangrijkste problemen die een grote bank geconfronteerd wordt;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen voor organisatorische ontwikkelingsplanning;
- Analyse van de huidige bedrijfsomgeving en invloeden die de organisatie beïnvloeden;
- Analyse van de middelen binnen en buiten de organisatie;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen van het beheer van de strategie en het in het bedrijfsplan te plaatsen;
- Evalueer de alternatieve ontwikkelingsstrategieën om de(s) die het meest geschikt is voor de behoeften van het bedrijf aan te bevelen.
- een dieper begrip van strategische ontwikkelingsplannen toepassen;
- objectief bespreken de risico's, voordelen en kosten die bij de implementatie van de nieuwe strategie, met inbegrip van het beheer van conflicten in een team, bijdragen;
- Definitie van benaderingen voor het beheren van de geïdentificeerde risico's;
- Analyseer de mogelijke gevolgen voor zijn bedrijf (bovendien positief en negatief) die voortvloeien uit de implementatie van de nieuwe strategie;
- Het ontwerpen van beleid, systemen en processen om de opkomende strategische plannen met succes uit te voeren;
- Bescherm de belangrijkste stappen in veranderingshandeling
Wie moet wachten
- Product / Service Managers
- Nieuw benoemde en gevestigde managers en teamleiders
- Hoofd van Operaties
- Senior Bankmanagers
- Human Resource Managers
- Operatie Managers
- Marketing De managers
Methodologie De cursus bestaat uit gefaciliteerde workshops, aangevuld met casestudies die voortvloeien uit een combinatie van gepubliceerde werkelijke voorbeelden en/of praktische ervaring. Er zullen ook mogelijkheden zijn voor deelnemers om in kleine groepen te werken om ideeën en strategieën te synthesiseren en het materiaal in de context van hun eigen organisaties/afdelingen toe te passen. Open forum discussie zal ook een sleutelelement zijn.
Statistical Thinking for Decision Makers
7 UrenDeze cursus is gemaakt voor besluitvormers met als primair doel niet om de berekening en de analyse te doen, maar om ze te begrijpen en te kunnen kiezen wat voor soort statistische methoden relevant zijn in de strategische planning van de organisatie.
Een potentiële deelnemer moet bijvoorbeeld beslissen hoeveel monsters moeten worden verzameld voordat hij kan beslissen of het product wordt gelanceerd of niet.
Als je een langere cursus nodig hebt die de basisbeginselen van statistisch denken omvat, kijk dan eens naar de 5-daagse training " Statistics voor managers".
Strategic Thinking
21 UrenIn deze door een instructeur geleide, live training leiden we nieuwe managers door de belangrijkste concepten van strategisch denken, waarbij we de theorie in de praktijk brengen door middel van taakgebaseerde activiteiten gebaseerd op praktijkgevallen. Deelnemers krijgen een unieke kans om nieuwe manieren van denken te leren, sleutelconcepten te implementeren om problemen op te lossen, na te denken over hoe deze principes van toepassing zijn op hun eigen werk, en te luisteren naar hun eigen perspectieven en deze te delen met hun instructeur en klasgenoten.
Strategic Planning in Practice
14 UrenDeze training is gemaakt voor investeerders, ondernemers, directeuren, managers, leidinggevenden en analisten die strategische planningsvaardigheden moeten ontwikkelen. Het is niet ontworpen voor academische doeleinden, maar om vandaag je dromen te realiseren.
Deze cursus richt zich op strategische planning voor bedrijven waarbij flexibiliteit en constant leren het belangrijkste is. De nadruk ligt op bedrijfs- en investeringsstrategie met behulp van actuele praktijkvoorbeelden. Elk cursist krijgt de kans om een strategisch plan te maken en te leren hoe dit in de praktijk te implementeren.
Strategic Management
21 UrenPubliek
Senior managers die behoefte hebben aan inzicht in de problemen van Strategisch Management en de toepassing ervan
Formaat van de cursus
Een combinatie van:
- Facilitated Discussions
- Diapresentaties
- Case-studies en voorbeelden
Aan het einde van de cursus kunnen afgevaardigden:
- Definieer problemen die aan de basis liggen van succesvol strategisch leiderschap en de link naar een sterk organisatorisch klimaat
- Beschrijf een reeks strategische bedrijfsmodellen en hun potentiële implicaties voor hun eigen bedrijf
- Definieer de kritische concepten die ten grondslag liggen aan het bouwen van goed presterende teams en het beheren van veranderingen
- Definieer en gebruik belangrijke financiële maatregelen voor strategisch succes
Understanding Your Brand and Your Business
21 UrenPubliek
Deze cursus is bedoeld voor alle medewerkers die een breder zicht op hun deel van het bedrijf nodig hebben; hun specifieke rol daarin; en van hun betrokkenheid bij het verbeteren van haar bijdrage aan de organisatie als geheel
Formaat van de cursus
Een combinatie van:
- Facilitated Discussions
- Diapresentaties
- Oefeningen
Aan het einde van de workshop kunnen deelnemers:
- Leg uit wat "merk" is en hoe zij dit kunnen beïnvloeden
- Begrijp het proces voor veranderingsstrategieën en de positie van uw bedrijf daarin
- Beschrijf de relevante principes die ten grondslag liggen aan elke verandering in een bedrijf
- Realiseer het belang van klant / stakeholderrelaties voor het succesvol runnen van elk bedrijf
- Definieer de financiële aspecten van een bedrijf en van het deel van de afgevaardigden van dat bedrijf
- Bepaal de belangrijke aspecten van onderhandelen om het best mogelijke resultaat voor hun bedrijfsonderdeel te garanderen