Cursusaanbod

Dag 1

  • het inrichten van een VR-werkplek voor ontwikkeling
  • het inrichten van een VR-demonstratieruimte
  • Specifieke overwegingen over verschillende headsets en hoe deze een dramatische invloed hebben op het ontwerp van de ervaring
  • Beschikbare controllers, kenmerken en hun relatieve invloed op het ontwerp
  • software installeren voor VR-ontwikkeling
  • VR hello world: de white cube op de vloer
  • Overwegingen bij interactieontwerp
  • inleiding tot de workflow voor VR-ontwikkeling

Dag 2

  • Unity-werkruimte ontdekken
  • Oefening: een ervaring volledig vanuit de editor bouwen
  • Unity standalone applicatie bouwen
  • Gedrag programmeren in Unity
  • Oefening: Een eenvoudig zonnestelsel (scripting, geometrie)

Dag 3

  • 3D-modellen importeren in Unity
  • Basisprincipes van renderen* (belichting, texturen, shaders)
    • * Geen geavanceerde renderingtechnieken die in deze training aan bod komen
  • profiteren van de Unity-activawinkel
  • Unity event georiënteerde programmering
  • Invoer van VR-controllers
  • oefening: planeten grijpen (gebruikersinteractie in VR)

Dag 4

  • Beweging in VR: technische en ontwerpoverwegingen (teleporteren, vertalen, dash)
  • Oefening: Teleporteerfunctie toevoegen
  • Oefening: Wissel tussen modellen
  • Oefening: Aandachtspunten laten vallen
  • Oefening: Wissel van aandachtspunt

Dag 5 (optioneel)

  • Oefening: Meubelcatalogus
  • Oefening: meubels plaatsen
  • Oefening: Binnenverlichting wijzigen
  • Oefening: verander het tijdstip van de dag

Dag 6 (optioneel)

  • Ontwerp en prototyping van multi-user ervaringen

Vereisten

  • Vereist:
    • de VR-apparatuur en VR-ready werkstations (Windows) plus het vloeroppervlak voor elke headset om apps comfortabel te testen
 28 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (1)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën