Cursusaanbod

Inleiding tot Generative AI in Entertainment

  • De opkomst van AI in de creatieve industrie
  • Overzicht van generatieve modellen en algoritmen
  • Inzicht in de samenwerking tussen AI en artiesten

AI bij het maken van muziek

  • Algoritmische compositie en geluidsontwerp
  • Tools en platforms voor AI-gegenereerde muziek
  • Analyse van de rol van AI in muziekproductie en -uitvoering

AI in literatuur en scenarioschrijven

  • AI-gestuurde storytelling en verhalende generatie
  • Tools voor geautomatiseerd schrijven en contentcreatie
  • Casestudy's: door AI geschreven boeken en scripts

AI in beeldende kunst en design

  • Generatieve modellen voor het maken van visuele content
  • AI in animatie en grafisch ontwerp
  • De toekomst van AI in film en visuele effecten

AI in video Game Development

  • Procedurele generatie en dynamische contentcreatie
  • Gameplay verbeteren met AI-gestuurde personages en omgevingen
  • De invloed van AI op het spelontwerp en de interactie met de speler

Ethische en maatschappelijke overwegingen

  • De authenticiteit en originaliteit van AI-gegenereerde inhoud
  • Intellectuele eigendomsrechten in het tijdperk van AI
  • De maatschappelijke impact van AI in entertainment

Capstone-project en toekomstige richtingen

  • Het conceptualiseren en creëren van een door AI gegenereerd stuk entertainment
  • Presenteren en evalueren van projecten
  • Het evoluerende landschap van AI in entertainment

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basiskennis van kunstmatige intelligentie en machine learning
  • Bekendheid met programmeerconcepten
  • Interesse in creatieve kunsten en entertainment

Audiëntie

  • Kunstenaars
  • Musici
  • Game-ontwikkelaars
  • Professionals uit de entertainmentindustrie
 21 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën