Cursusaanbod

Inleiding tot Generative AI in Gaming

  • Onderzoek naar het potentieel van generatieve AI in gaming
  • De evolutie van AI in game-ontwikkeling
  • Belangrijke tools en technologieën voor AI in gaming

Procedurele inhoud genereren

  • Grondbeginselen van procedurele generatie in game-ontwerp
  • Technieken voor het creëren van diverse en complexe spelomgevingen
  • Workshop: Een procedureel gegenereerd landschap maken

AI-gestuurde karakterontwikkeling

  • Principes van AI-karakterontwerp
  • Technieken voor het maken van dynamische en responsieve NPC's
  • Hands-on: Programming een AI-gestuurd gamepersonage

Interactieve en adaptieve storytelling

  • De rol van AI in narratieve ontwikkeling
  • Het creëren van vertakkende verhaallijnen en dynamische plotpunten
  • Sessie: Een door AI gegenereerde verhaallijn schrijven voor een game

Ethiek en AI in gaming

  • Inzicht in vooringenomenheid en eerlijkheid in AI-toepassingen
  • Ethische overwegingen bij AI-gestuurd game-ontwerp
  • Discussie: De toekomst van ethische AI in gaming

Capstone-project: een AI-verbeterd spel maken

  • Projectdoelen en ontwerpparameters
  • AI-elementen integreren in spelmechanica
  • Playtesting en verfijning van AI-gedrag

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Inzicht in game-ontwikkeling en ontwerpprincipes
  • Ervaring met een programmeertaal, bij voorkeur Python of C#
  • Bekendheid met AI- en machine learning-concepten

Audiëntie

  • Game-ontwikkelaars
  • Ontwerpers
  • AI-enthousiastelingen die geïnteresseerd zijn in het snijvlak van AI en gaming
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën