Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1 Training Cursus
Blender is een open-source 3D-softwareset voor computergraphics voor het maken van animatiefilms, visuele effecten, kunst, 3D-geprinte modellen, interactieve 3D-toepassingen en videogames.
Deze live training onder leiding van een instructeur (online of op locatie) is bedoeld voor artiesten, game-ontwikkelaars of complete beginners die Blender willen gebruiken om 3D-modellen te maken voor interactieve toepassingen, videogames, animatiefilms, enz.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Begrijp de principes en kernconcepten van 3D-modellering.
- Verken een verscheidenheid aan modi en tools voor het modelleren en bewerken van 3D-netten.
- Gebruik de tools voor het in kaart brengen/uitpakken van UV-modellen, beeldhouwen en schilderen van 3D-modellen.
Formaat van de cursus
- Interactieve lezing en discussie.
- Veel oefeningen en oefeningen.
- Hands-on implementatie in een live-lab omgeving.
Opties voor het aanpassen van cursussen
- Om een training op maat voor deze cursus aan te vragen, neem dan contact met ons op om dit te regelen.
Cursusaanbod
Introductie
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Overzicht van Blender functies en voordelen
Slag
- Installeren Blender
- Basisconcepten voor modellering
- Navigeren in de gebruikersinterface
Basisprincipes van bewerken
- Soorten editors
- Schakelen tussen bewerkings- en objectmodi
- Hoekpunten, randen en vlakken
- Gegevens en objecten van mazen bewerken
Modelleren van netten
- Modellering modi
- Structureren van mazen
- Primitieven toevoegen
- Netten selecteren en bewerken
- Objectgegevens, hoekpuntgroepen en aangepaste gegevens
- UV-kaarten en uitpakken
- Mesh-analyse en retopologie
Beeldhouwen en schilderen
- Selectiemaskering inschakelen
- Het penseel gebruiken
- Modellen vormgeven in de modelleermodus
- Adaptieve beeldhouwmethoden
- UV-texturen en afbeeldingen bewerken
3D-scènes renderen
- Render-engines in Blender
- Eevee, fietsen en werkbank
- Camera's, lichtobjecten en materialen gebruiken
- Schaduwknooppunten en kleurbeheer
- Freestyle niet-fotorealistische (NPR) rendering
- Lagen en passen gebruiken
- Animaties renderen en bekijken
Bestanden exporteren
- Ondersteunde media-indelingen
- Bestanden exporteren naar Alembic
- Gebruik van de Collada-module
- Bestanden exporteren als USD, SVG en PDF
Probleemoplossing
Samenvatting en volgende stappen
Vereisten
- Basiservaring met computergebruik
- Bekendheid met 3D-modellering
Audiëntie
- Kunstenaars
- Game-ontwikkelaars
- Complete beginners
Voor open trainingen is een minimum aantal van 5 deelnemers vereist
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1 Training Cursus - Booking
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1 Training Cursus - Enquiry
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1 - Consultancyaanvraag
Consultancyaanvraag
Testimonials (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Cursus - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktische voorbeelden en het oplossen van echte problemen (tijdens het maken van echte projecten, games, enz.), Ik bedoel goede praktijken en hoe het echte projectwerk eruit ziet
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Cursus - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Automatisch vertaald
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Cursus - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Voorlopige Aankomende Cursussen
Gerelateerde cursussen
Autodesk Fusion 360
21 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of op locatie) is bedoeld voor liefhebbers van 3D-ontwerp en 3D-printen op beginnersniveau tot gevorderden die Fusion 360 willen gebruiken om modellen voor 3D-printen te ontwerpen, simuleren en voorbereiden.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Installeer en configureer Fusion 360 voor optimale prestaties.
- Ontwerp, modelleer en simuleer 3D-objecten in een uniforme omgeving.
- Optimaliseer en bereid ontwerpen voor het 3D-printproces voor.
- Werk samen en deel hun ontwerpen met behulp van de cloudmogelijkheden van Fusion 360.
From 3ds Max to Unreal: Mastering Real-Time Visualization
21 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of op locatie) is bedoeld voor 3D-artiesten, game-ontwikkelaars en visualisatieprofessionals van gemiddeld tot gevorderd niveau die hun vaardigheden in Autodesk 3ds Max willen benutten en willen leren hoe ze meeslepende real-time ervaringen kunnen creëren in Unreal Engine.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Krijg inzicht in de belangrijkste verschillen tussen 3ds Max- en Unreal Engine-workflows.
- Importeer 3D-modellen, animaties en assets van 3ds Max in Unreal Engine.
- Maak en pas materialen, texturen en shaders aan in Unreal Engine.
- Stel dynamische verlichting en globale verlichting in voor real-time rendering.
- Implementeer interactiviteit en gameplay-mechanica met behulp van visuele Blueprint-scripts.
- Optimaliseer assets en scènes voor real-time prestaties en efficiëntie.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 UrenARToolKit is een open-source trackingbibliotheek voor het maken van Augmented Reality (AR) applicaties. Het ondersteunt Windows, Linux, Mac, Android en iOS.
In deze live training onder leiding van een instructeur leren deelnemers hoe ze een mobiele augmented reality-applicatie kunnen bouwen met ARToolKit.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Ontwikkel een mobiele applicatie die virtuele beelden over de echte wereld heen legt
- Video voorbewerken om de belichting aan te passen en problemen op te lossen
- Integreer ARToolKit met tools en functionaliteit van derden, waaronder OpenCV, Unity, OpenSceneGraph en de GPS-, kompas- en camerakalibratiehulpprogramma's van het mobiele apparaat
Vorm van de cursus
- Interactieve lezing en discussie.
- Veel oefeningen en oefenen.
- Hands-on implementatie in een live-lab omgeving.
Opties voor het aanpassen van cursussen
- De mobiele applicatie die in deze cursus wordt ontwikkeld, kan doel Android en/of iOS zijn. Om uw voorkeur aan te vragen, neem dan contact met ons op om dit te regelen.
Blender: 3D Modeling Fundamentals
35 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of op locatie) is bedoeld voor artiesten, game-ontwikkelaars of complete beginners die Blender willen gebruiken om 3D-modellen te maken voor interactieve toepassingen, videogames, animatiefilms, enz.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Begrijp de principes en kernconcepten van 3D-modellering.
- Verken een verscheidenheid aan modi en tools voor het modelleren en bewerken van 3D-netten.
- Leer hoe u animaties en visuele effecten kunt maken met Blender.
- Voeg rondingen, oppervlakken, metaballen en haardeeltjes toe om realistische 3D-bewegingen te simuleren.
- Gebruik de tools voor het in kaart brengen/uitpakken met UV-straling, beeldhouwen en schilderen van 3D-modellen.
- Exporteer 3D-modellen en assets naar een game-engine, 3D-printer of andere software.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of op locatie) is bedoeld voor artiesten, game-ontwikkelaars of complete beginners die Blender willen gebruiken om 3D-modellen te maken voor interactieve toepassingen, videogames, animatiefilms, enz.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Leer hoe u animaties en visuele effecten kunt maken met Blender.
- Voeg rondingen, oppervlakken, metaballen en haardeeltjes toe om realistische 3D-bewegingen te simuleren.
- Inleiding tot niet-destructieve modellering en animatie.
- Exporteer 3D-modellen en assets naar een game-engine, 3D-printer of andere software.
Advanced Blender: Python Scripting
7 UrenDeze door een instructeur geleide, live training (op locatie of op afstand) is gericht op webontwerpers die willen programmeren in Python voor de automatisering van Blender.
Aan het einde van deze training kunnen deelnemers:
- Interface-elementen zoals menu's bouwen.
- Blender beheren met Python-code.
- Scripts schrijven voor automatisch uitvoerende processen.
- De bpy-bibliotheek verkennen en begrijpen.
Learning Maya
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of ter plaatse) is bedoeld voor webdesigners die Maya willen gebruiken voor het maken van 3D-animaties.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Creëer realistische modellen en texturen in Maya.
- Animeer en render projecten voor afspelen van hoge kwaliteit.
- Simuleer natuurlijke effecten zoals water en rook.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 UrenWebGL (Web Graphics Library) is een JavaScript-API voor het weergeven van 3D-afbeeldingen in een webbrowser zonder plug-ins te gebruiken.
Tijdens deze door een instructeur geleide live training leren deelnemers realistische 3D-afbeeldingen te genereren terwijl ze door de creatie van een geanimeerde 3D-toepassing lopen die in een browser wordt uitgevoerd.
Aan het einde van deze training kunnen deelnemers:
- Begrijp en gebruik de verschillende functionaliteiten van WebGL, waaronder meshes, transformaties, camera's, materialen, verlichting en animatie
- Animeer objecten met WebGL
- Maak 3D-objecten met WebGL
Publiek
- ontwikkelaars
Formaat van de cursus
- Gedeeltelijke lezing, deelbespreking, oefeningen en zware praktijkoefeningen
Unreal Editor for Fortnite (UEFN)
7 UrenDeze live, door een instructeur geleide training in België (online of op locatie) is bedoeld voor game-ontwikkelaars en UGC-makers van beginner tot gemiddeld niveau die interactieve en monetizable ervaringen voor Fortnite-spelers willen ontwerpen, ontwikkelen en publiceren.
Aan het einde van deze training kunnen de deelnemers:
- De basisconcepten van UEFN en de rol ervan bij het creëren van door gebruikers gegenereerde inhoud binnen Fortnite begrijpen.
- De UEFN-interface navigeren, projecten opzetten en assets effectief beheren.
- Aangepaste Fortnite-ervaringen ontwikkelen en publiceren met behulp van worldbuilding- en landschapstools.
- Basisprogramconcepten toepassen met behulp van de Verse-scripttaal.
- Samenwerken aan UEFN-projecten en zich voorbereiden op monetizationmogelijkheden in Fortnite.
Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
28 UrenDeze door een instructeur geleide, live training behandelt de basisbeginselen van game-ontwikkeling met Unity, terwijl deelnemers stap voor stap door het creëren van hun eigen game worden geleid.
Unreal Engine 4
21 UrenDeze door een instructeur geleide, live training in België behandelt de basisprincipes van game-ontwikkeling met Unreal Engine 4 en geeft deelnemers de kans om hun eigen voorbeeldgame te maken.
Unreal Engine 5 Deep Dive
14 UrenDeze live training onder leiding van een instructeur in België (online of ter plaatse) is bedoeld voor game-ontwikkelaars die een uitgebreid begrip willen krijgen van UE5 en hoe ze het kunnen gebruiken om verbluffende realtime inhoud te maken.
Aan het einde van deze training zijn de deelnemers in staat om:
- Leer en begrijp de nieuwe functies van de UE5-release.
- Gebruik de real-time 3D-creatietool van UE5 om realistische beelden te creëren.
- Verken en bouw visuele werelden en games.
- Leer en beheers de principes van gamedesign.
- Maak cutscene-animaties.
VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
28 UrenVorm van de cursus
- Interactieve presentaties en discussies.
- Veel oefeningen en oefenen.
- Hands-on implementatie in een live-lab omgeving.
Opties voor het aanpassen van cursussen
- Om een training op maat voor deze cursus aan te vragen, neem dan contact met ons op om een afspraak te maken.