Cursusaanbod

Wat is er echt aan de hand – pogingen om het concept van verandering te definiëren

  • Definities van verandering
  • Wat betekent het om met verandering om te gaan?
  • Waar is dit allemaal voor – over de factoren die de noodzaak van verandering in de organisatie veroorzaken
  • Hoe het te bijten? - verschillende modellen van benaderingen van verandering in het bedrijf

Verandering wordt gemaakt door een persoon – psychologische aspecten van verandering

  • Verandering – een kans of een noodzaak?
  • Over een niet-bestaande enge draak – angst en stereotypen over verandering
  • De strijd aangaan – mensen voorbereiden op verandering
  • De specificiteit en rol van communicatie in de situatie van het introduceren van verandering

Is het al – wanneer zijn we klaar voor verandering?

  • Werkelijk????? Interne en externe redenen voor verandering
  • Misschien is het beter om niet te praten over verschillende soorten weerstand tegen verandering, ze te herkennen en te overwinnen
  • Als we te bang zijn – Albee en zijn model van het begrijpen en verminderen van stress
  • Pro en counter – wanneer we positief reageren en wanneer negatief

Een organisatie is als een mens – het ontwikkelt – een voorstel voor de analyse van organisatieontwikkeling volgens Greiner)

  • Stadia van organisatieontwikkeling in het Greiner-model
  • Shift Instruction Manual – richtlijnen voor introducers over hoe te reageren en te managen in elke fase

Zelfmotivatie, positieve houding en creativiteit in het proces van het introduceren en managen van verandering

  • Verandering begint in onszelf – over het herkennen van onze eigen emoties, houdingen, houdingen en reacties op verandering
  • Het kan altijd anders - op zoek gaan naar nieuwe oplossingen in vertrouwde situaties

Hoe je het stap voor stap doet – of over de fasen van verandermanagement:

  • Het vaststellen van een algemeen organisatiedoel,
  • Gewicht en grootte van het wisselgeld,
  • Verandering en de organisatiecultuur van het bedrijf,
  • Rode vlaggen – de noodzaak om kritieke beperkingen te identificeren.

Bouwen aan een veranderproject inclusief:

  • Stap voor stap - indeling in fasen,
  • Wie is wie – dat wil zeggen, de scheiding van functies,
  • Het kan anders zijn – bewustzijn van een mogelijke afname van motivatie,
  • Observatie en evaluatie – manieren om resultaten te monitoren en te meten

Chef, leiden!! De rol van een leider in het veranderingsproces

  • De rol van een leider in het licht van verandering
  • Selectie van tools en managementstijlen in geval van verandering
  • Kan iedereen een leider van verandering zijn – het competentieprofiel van een leider van verandering

Alleen of in een groep? – over het betrekken van medewerkers bij het veranderingsproces – het model van Drucker.

  • Wat we niet hadden verwacht – over een plotseling succes, mislukking of externe gebeurtenissen,
  • De wereld van de verbeelding en de echte wereld – over de inconsistentie van verwachtingen en feiten,
  • Het veranderingsproces als indicator van de behoefte aan innovatie
  • Plotselinge dood of een glimlach van geluk? - veranderingen die iedereen verrassen.

Effectieve beïnvloeding door de veranderleider

  • Hoe bouw je vertrouwen en acceptatie van organisatieverandering op?
  • Overtuigen, of mensen overtuigen om te veranderen
  • Mensen beïnvloeden in een situatie van verandering – het model van K. Barnes en R, Cialdini

Vereisten

The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge

 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën