Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Onszelf en anderen begrijpen
- Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen?
- Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn?
- Feedback: hoe zien anderen ons en hoe verhouden ze zich tot ons?
Communication
- Hoe communiceren we met anderen?
- Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende communicatiemedia?
- Wat bedoelen we met Effectief Communication en hoe bereiken we dat?
- Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe deze kunnen worden toegepast in ons dagelijks werk
Management v Leadership
- Wat is Management? Wat is Leadership?
- Wat is het verschil tussen Management and Leadership?
- Analyseren Leadership Gedrag
- Analyse van het verschil Management Stijlen – en begrijpen wanneer je ze moet gebruiken
- Het belang van Communication – inclusief:
- Verbaal Communication
- Vocaal Communication
- Visueel Communication
Emotionele intelligentie
- Emoties en hun gevolgen
- Het belang van het begrijpen van ons "EQ" (in tegenstelling tot het meer standaard IQ)
- De vijf stadia van het Emotionele Intelligentie-model van Leman:
- Zelfbewustzijn
- Zelf-Management
- Motivatie
- Empathie
- Sociale vaardigheden
Transactionele analyse
- Waarom handelen/reageren we op een bepaalde manier naar collega's en klanten?
- Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
- Wat zijn de voordelen van "True Rapport" in onze interpersoonlijke relaties?
Bouwen aan een succesvol team
- Wat is een team?
- De fasen van teamontwikkeling
GoAl en het stellen van doelen
- Goal Instelling – voor het bedrijf
- Doelstellingen stellen – voor het personeel
- Opstellen en afstemmen van doelstellingen
- Prestaties Management
Belanghebbende Management
- Mensen en de Service-Profit Keten
- Belanghebbenden tevreden stellen
- Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders
Delegatie
- Wat is delegeren?
- De fasen van de delegatie
Coaching
- Wat is coaching?
- Gebruik van het G R O W model voor effectieve coaching
Omgaan met conflicten
- Wat veroorzaakt conflicten?
- De fasen van conflicthantering
- Het conflict begrijpen
- Inzicht in de positie van u/de ander in het conflict
- Het conflict oplossen
- Kilmann's Five Conflict-Handling Modes – en hoe ze toe te passen:
- Concurrerende
- Samenwerken
- Compromitteren
- Vermijden
- Inschikkelijk
- De kloof overbruggen
21 Uren
Testimonials (1)
Reflecting own my self to learn others