Cursusaanbod

Onszelf en anderen begrijpen

  • Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen?
  • Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn?
  • Hoe kunnen we gedrag 'aanpassen' om de oorzaken van conflicten te voorkomen of om conflicten veroorzaakt door anderen te bezweren?
  • Wat bedoelen we met Effectief Communication in potentiële en actuele conflictsituaties?

Emotionele intelligentie

  • Emoties en de gevolgen daarvan, zowel bij het creëren van als bij het omgaan met conflicten
  • Het belang van het begrijpen van ons "EQ" (in tegenstelling tot het meer standaard IQ)
  • De vijf stadia van het Emotionele Intelligentie-model van Leman:
    • Zelfbewustzijn
    • Zelf-Management
    • Motivatie
    • Empathie
    • Sociale vaardigheden

Transactionele analyse

  • Waarom handelen/reageren we op een bepaalde manier naar collega's en klanten?
  • Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
  • Wat zijn de voordelen van "True Rapport" in onze interpersoonlijke relaties?

Klant en belanghebbende Management

  • Belanghebbenden tevreden stellen
  • Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders
  • Omgaan met conflicten in interacties met klanten en/of belanghebbenden

Assertiveness

  • Agressief versus assertief versus onderdanig
  • Voordelen van assertief gedrag

Confrontatie

  • Het confronterende model – felle gesprekken
  • Het PRO-model: een sjabloon voor het plannen en succesvol voeren van Fierce Conversations

Omgaan met conflicten

  • Wat veroorzaakt conflicten?
  • De fasen van conflicthantering
    • Het conflict begrijpen
    • Inzicht in de positie van u/de ander in het conflict
    • Het conflict oplossen
  • Kilmann's Five Conflict-Handling Modes - en hoe ze toe te passen
  • De kloof overbruggen
 14 Uren

Aantal deelnemers


Prijs Per Deelnemer

Testimonials (3)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën