Bedankt voor uw aanvraag! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op
Bedankt voor uw boeking! Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.
Cursusaanbod
Onszelf en anderen begrijpen
- Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen?
- Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn?
- Hoe kunnen we gedrag 'aanpassen' om de oorzaken van conflicten te voorkomen of om conflicten veroorzaakt door anderen te bezweren?
- Wat bedoelen we met Effectief Communication in potentiële en actuele conflictsituaties?
Emotionele intelligentie
- Emoties en de gevolgen daarvan, zowel bij het creëren van als bij het omgaan met conflicten
- Het belang van het begrijpen van ons "EQ" (in tegenstelling tot het meer standaard IQ)
- De vijf stadia van het Emotionele Intelligentie-model van Leman:
- Zelfbewustzijn
- Zelf-Management
- Motivatie
- Empathie
- Sociale vaardigheden
Transactionele analyse
- Waarom handelen/reageren we op een bepaalde manier naar collega's en klanten?
- Hoe kunnen we een band opbouwen met collega's en klanten?
- Wat zijn de voordelen van "True Rapport" in onze interpersoonlijke relaties?
Klant en belanghebbende Management
- Belanghebbenden tevreden stellen
- Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders
- Omgaan met conflicten in interacties met klanten en/of belanghebbenden
Assertiveness
- Agressief versus assertief versus onderdanig
- Voordelen van assertief gedrag
Confrontatie
- Het confronterende model – felle gesprekken
- Het PRO-model: een sjabloon voor het plannen en succesvol voeren van Fierce Conversations
Omgaan met conflicten
- Wat veroorzaakt conflicten?
- De fasen van conflicthantering
- Het conflict begrijpen
- Inzicht in de positie van u/de ander in het conflict
- Het conflict oplossen
- Kilmann's Five Conflict-Handling Modes - en hoe ze toe te passen
- De kloof overbruggen
14 Uren
Testimonials (3)
I enjoyed the trainer Attitude and style, her knowledge and structure of training.
Mahsa Chegini - Albemarle
Cursus - Handling Conflict with Confidence
The theorie was OK, partly aready known. The excercises and the following analysis were very helpfull.
Iwona Hiltebrand - Credit Suisse AG
Cursus - Handling Conflict with Confidence
I genuinely enjoyed this course because it was short & to the point.