Cursusaanbod
Invoering
Overzicht van Scratch Functies en architectuur
Uw Scratch-account instellen
Het verkennen van de Scratch website
De basisprincipes van de Scratch Editor begrijpen
Programmeren met behulp van de blokgebaseerde omgeving van Scratch.
Interactie met de cartesiaanse (XY) coördinaten
Meer informatie over de Paint Editor
Objecten verplaatsen met behulp van bewegingsfuncties
Ontwerpen via de categorieën Looks en Geluiden
Bediening, operators en voorwaarden gebruiken
Sensing en variabelen begrijpen in Scratch
Leren over gegevenstypen
Werken met het gereedschap Pen
Accessing van de externe bibliotheken
Een game/applicatie maken met Scratch
Probleemoplossen
Samenvatting en conclusie
Vereisten
- Geen voorafgaande programmeerkennis nodig
- Interesse in programmeren en het maken van eenvoudige en interactieve games
Publiek
- Iedereen die nieuw is met coderen
- Game- en applicatie-ontwikkelaars
Testimonials (1)
L'adaptation du cours selon mes questions / commentaires